Mycket att göra.

Har haft en del för mig, därför har jag inte skrivit så mycket.

Nyheten annars är väl Kamprad och IKEA och hans skattesmitning. Något jag räknade ut för länge sedan och trodde var allmänt känt. Så man är väl delvis klantig, missar ett scoop på det där viset.

Jag är lite delad i vad jag tycker om smitningen. Å ena sidan är skatterna alldeles för höga i detta land, även om det blivit bättre de senaste åren. Å andra sidan känns detta med Ingvar lite som Mona Sahlin och hennes "Det är häftigt att betala skatt". Ingvar brukar ju tala om Svenskhet och att han älskar Sverige, men skattar inte en krona i onödan. Å andra sidan är han en sann entreprenör och sådana behöver Sverige.

Fast några bra möbler gör man inte i Älmhult. Om IKEA gjorde vapen skulle ingen bli dödad. Först skall man sätta ihop vapnet med en liten löjlig insektsnyckel och sätta ihop det går inte efter beskrivningen, såvida man inte är raketfysiker. När du äntligen fått ihop fanskapet upptäcker du att kulorna fattas. 

Så för världsfreden, snälla Kamprad, köp Bofors! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0