Sveriges fantastiska flygindustri

Idag skrivs det friskt om att vi lurats av Norge på en flygplansaffär. 55 miljoner var det väl som försvunnit in i händerna på ingen mindre än amerikanerna. Till råga på allt var det ju amerikaner, Svenska folkets värsta fiende. Nu är det visserligen så att jag aldrig stött på en USA-kritiker som faktiskt varit i USA, men som personerna ifråga säger "Man vet ju här det är där borta..." Antagligen har man lyssnat på någon upplysningsman av modell Castro när man bildat sig uppfattning om USA. Jag har varit i USA och jag tror mig kunna överbevisa alla koleriska gnällpellar som påstår att USA är roten till allt ont.

Nåväl, det gällde vår flygindustri. Att Sverige håller på med sådant känns ungefär som att vi år efter år ställer upp i fotbolls-vm. Det har gått bra ett par gånger, men det är längesedan. Likväl ställer vi upp och försöker igen, för att sedan misslyckas gång på gång. Samma sak verkar gälla för flygindustrin, vi kan inte, men försöker ändå. Det är mutskandaler, avhoppade köpare och jag vet inte vad som följer alla dessa JAZ-plan. Varför lägger vi skattepengar på det?

Och ni har väl läst om att våra miljövänliga vindsnurror är förbjudna inom 4 mils radie från militära flygbaser, eftersom dessa anordningar blåser bort våra fina flygplan! Jag trodde det var ett skämt först, men nej. Ett gott råd till Tolgfors: Ge bort planen gratis till alla länder, lägg ned flygvapet och ersätt det med 40 miljoner vindsnurror!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0